Skip to main content

Form Entry #138

a:17:{s:11:”ime_prezime”;s:14:”Ema Crneković”;s:10:”your-email”;s:20:”crnekovi.e@gmail.com”;s:13:”broj_mobitela”;s:10:”0997897991″;s:9:”instagram”;s:7:”ema.cr_”;s:10:”naziv_rada”;s:12:”Spas Arktika”;s:8:”fakultet”;a:1:{i:0;s:43:”Grafički fakultet, Sveučilište u Zagrebu”;}s:15:”fakultet_ostalo”;s:0:””;s:7:”kolegij”;s:19:”Sociologija dizajna”;s:8:”semestar”;a:1:{i:0;s:27:”5. semestar (preddiplomski)”;}s:6:”mentor”;s:16:”Jesenka Pibernik”;s:8:”asistent”;s:0:””;s:8:”podrucje”;a:1:{i:0;s:21:”Vizualne komunikacije”;}s:6:”ostalo”;s:0:””;s:4:”opis”;s:3077:”Jedan od velikih problema s kojim se susreće svijet jest globalno zatopljenje, a njega najviše osjećaju životinje na Arktiku. Mi smo ti koji indirektno ubijamo morske životinje Arktika, ali i sami sebe. Mi smo njihovi lovci, ali isto tako mi možemo postati njihovi spasitelji ukoliko se privuče pažnja na taj problem.
Velikom broju ljudi nije jasno koliku štetu naša požuda za konzumerizmom, kapitalizmom nanosi našem planetu. Glavni cilj jest skrenuti pozornost ljudi na stvarnu situaciju Arktika i potaknuti ih da se zapitaju za svoje ponašanje prema okolišu.
Kroz ovaj projekt nastojalo se pronaći idealno rješenje plakata za skretanje pozornosti javnosti na ovaj problem. Također, proveden je upitnik na 30 ispitanika i ispitanica, u dobnoj skupini od 18 do 25 godina.
Cilj provođenja upitnika jest dobivanje uvida u mišljenje većeg broja ljudi vezano uz vizualne aspekte, način komunikacije te što najviše šteti Arktiku.
Cijela ideja ovog plakata proizašla je iz toga da se ispitanicima najviše svidio plakat koji je prikazivao harpun, kita i njegovu smrt, a simbolizirao je krivolov. Produbila sam svoje razmišljanje te došla do ideje da se zadrži motiv, ali da ima drugačije značenje. Ljudi su ti tihi krivolovci. Našim ponašanjem neodgovornim navikama samo produbljujemo problem globalnog zatopljenja.
Sam plakat zamišljen je da izgleda kao polaroid ( formata na FujiFIlm Instax mini). Polaroid je nešto što je nama danas vintage i što će uvijek biti vintage, a ukoliko nastavimo s ovakvim ponašanjem neće ni ostati ništa do li fotografije morskih životinja. Sama scena je izblijeđena kako bi se postigao vintage izgled. Ilustracija kita namjerno je postavljen tako da dijelom izlazi iz same scene fotografije kako bi simbolizirala pokušaj morske životinje da pobjegne iz ove situacije.
Sama scena fotografije prikazuje kita koji biva pogođen stiliziranom verzijom harpuna. Dizajn za harpun proizašao je iz prvotnih skica koje su pokazivale fluidnost. Harpun je crvene boje, ali djelomično gradijentom prelazi u narančastu kako bi se naglasilo povećanje temperature tj., žarenje. Oko harpuna nalaze se kratke rečenice u crvenoj boji. Rečenice su zapravo misli koje kit kao persona upućuje ljudima, a također u vizualnom smislu izgledaju kao krv.
Na kraju su preko čitavog polaroida dodane mrlje i kapljice krvi. Koje prikazuju krvoproliće kojeg svakog dana ljudi provode indirektno i nesvijesno. Kako bi bilo jasnije da su ljudi krivci prisutni su i krvavi otisci ljudskih prstiju.
Glavni tekst pisan je ranije definiranim rukopisno – dekorativnim fontom. Font djeluje ljudski, užurbano, ali i opasno. Sam direktno se obraća publici što dodatno izaziva šok i privlači pažnju.

Cijela energija ovog plakata jest prikaz posljedica našeg lošeg ponašanja prema okolišu. Sve što će jednog dana ostati su stare fotografije umazane krvlju koja je na našim rukama.
U prilogu šaljem jpg samog plakata te dva primjera mock – upova da se lakše vizualizira kako bi plakat izgledao na ulici.”;s:8:”datoteke”;a:3:{i:0;s:127:”https://da-festival.hr/wp-content/uploads/wpcf7_drag-n-drop_uploads/prijave_radova/ime_prezime/1_Ema_Crneković_SpasArktika.jpg”;i:1;s:127:”https://da-festival.hr/wp-content/uploads/wpcf7_drag-n-drop_uploads/prijave_radova/ime_prezime/2_Ema_Crneković_SpasArktika.png”;i:2;s:127:”https://da-festival.hr/wp-content/uploads/wpcf7_drag-n-drop_uploads/prijave_radova/ime_prezime/3_Ema_Crneković_SpasArktika.png”;}s:5:”video”;a:1:{i:0;s:0:””;}s:10:”acceptance”;s:1:”1″;}