Natrag
Vizualne komunikacije

Vizualni eksperimenti kao metoda istraživanja osobnog kreativnog procesa

Ema Božek
Vizualni eksperimenti kao metoda istraživanja osobnog kreativnog procesa
Mentor Marija Juza, doc.art
Asistent Maša Poljanec
Fakultet Studij dizajna pri Arhitektonskom fakultetu, Sveučilište u Zagrebu
Semestar 4. semestar (diplomski)
Kolegij Projektiranje, vizualne komunikacije
Instagram autora @ema_bozek
U ovom radu istražujem osobni kreativni proces kroz seriju vizualnih eksperimenata koji kombiniraju analogne i digitalne metode. Umjesto da se fokusiram na rješavanje problema, polazim od svakodnevnih vizualnih podražaja i intuicije kao izvora inspiracije.

Glavni dio rada temelji se na konceptu prevođenja glazbe u vizualni jezik. Analizirala sam svoje osobne playliste pomoću Spotify API-ja, a dobivene podatke – akustičnost, energiju, BPM (tempo), trajanje, glasnoću i valence (ugođaj) – koristila sam kao dizajnerske parametre za oblikovanje plakata.

Svaki element plakata proizlazi iz točno određenog podatka:
- Akustičnost i tema playliste određuju vrstu elemenata koji se pojavljuju – npr. ako je akustičnost visoka, koristim oblike koji asociraju na prirodne ili "neelektroničke" objekte; ako je niska, oblici su sintetički, geometrijski ili digitalno inspirirani.
- Energija (0–100) se prevodi u broj vizualnih elemenata – što je pjesma energičnija, to se više elemenata pojavljuje na plakatu.
- Prosječni BPM u odnosu na trajanje playliste određuje omjer stranica plakata, tj. njegov format – brži ritam i kraće trajanje rezultiraju kompaktnijim, dinamičnijim formatima.
- Glasnoća (loudness) određuje fizičku veličinu plakata – više vrijednosti vode do većih formata, s maksimalnom širinom od 100 cm i minimalnom od 20 cm.
- Valence (raspoloženje) utječe na kolorističku paletu – niske vrijednosti rezultiraju zagasitim i hladnijim tonovima, dok visoke donose svjetlije, živopisne boje.

Na primjer, “anti-anxiety mix” ima visoku akustičnost i nisku energiju, pa sam koristila oblike inspirirane prirodom i temom, mekanih rubova, s nježnim bojama i manjim brojem elemenata. Format tog plakata određen je tihom glasnoćom (-10.82 dB), što je rezultiralo malim formatom od 20 x 32,26 cm. Suprotno tome, “birthday mix” ima nisku akustičnost i visoku energiju, što je dovelo do korištenja elektroničkih oblika, jarkih boja, većeg broja elemenata i velikog formata (100 x 147,6 cm).

Za završnu prezentaciju koristim i tehnologiju proširene stvarnosti (AR) putem Instagram filtera, koja omogućuje korisniku da „postavi“ plakat u vlastiti prostor i percipira njegovu stvarnu veličinu u odnosu na okolinu i svakodnevne objekte.

Ovim sustavom stvaram metodu u kojoj se osobni doživljaji, podaci i dizajnerski alati stapaju u novi oblik vizualnog izražavanja – strukturiran, ali fleksibilan i otvoren za interpretaciju.