Mentor
Marija Juza, doc.art
Asistent
Maša Poljanec
Fakultet
Studij dizajna pri Arhitektonskom fakultetu, Sveučilište u Zagrebu
Semestar
4. semestar (diplomski)
Kolegij
Projektiranje, vizualne komunikacije
Instagram autora
@ema_bozek
U ovom radu istražujem osobni kreativni proces kroz seriju vizualnih eksperimenata koji kombiniraju analogne i digitalne metode. Umjesto da se fokusiram na rješavanje problema, polazim od svakodnevnih vizualnih podražaja i intuicije kao izvora inspiracije.
Glavni dio rada temelji se na konceptu prevođenja glazbe u vizualni jezik. Analizirala sam svoje osobne playliste pomoću Spotify API-ja, a dobivene podatke – akustičnost, energiju, BPM (tempo), trajanje, glasnoću i valence (ugođaj) – koristila sam kao dizajnerske parametre za oblikovanje plakata.
Svaki element plakata proizlazi iz točno određenog podatka:
- Akustičnost i tema playliste određuju vrstu elemenata koji se pojavljuju – npr. ako je akustičnost visoka, koristim oblike koji asociraju na prirodne ili "neelektroničke" objekte; ako je niska, oblici su sintetički, geometrijski ili digitalno inspirirani.
- Energija (0–100) se prevodi u broj vizualnih elemenata – što je pjesma energičnija, to se više elemenata pojavljuje na plakatu.
- Prosječni BPM u odnosu na trajanje playliste određuje omjer stranica plakata, tj. njegov format – brži ritam i kraće trajanje rezultiraju kompaktnijim, dinamičnijim formatima.
- Glasnoća (loudness) određuje fizičku veličinu plakata – više vrijednosti vode do većih formata, s maksimalnom širinom od 100 cm i minimalnom od 20 cm.
- Valence (raspoloženje) utječe na kolorističku paletu – niske vrijednosti rezultiraju zagasitim i hladnijim tonovima, dok visoke donose svjetlije, živopisne boje.
Na primjer, “anti-anxiety mix” ima visoku akustičnost i nisku energiju, pa sam koristila oblike inspirirane prirodom i temom, mekanih rubova, s nježnim bojama i manjim brojem elemenata. Format tog plakata određen je tihom glasnoćom (-10.82 dB), što je rezultiralo malim formatom od 20 x 32,26 cm. Suprotno tome, “birthday mix” ima nisku akustičnost i visoku energiju, što je dovelo do korištenja elektroničkih oblika, jarkih boja, većeg broja elemenata i velikog formata (100 x 147,6 cm).
Za završnu prezentaciju koristim i tehnologiju proširene stvarnosti (AR) putem Instagram filtera, koja omogućuje korisniku da „postavi“ plakat u vlastiti prostor i percipira njegovu stvarnu veličinu u odnosu na okolinu i svakodnevne objekte.
Ovim sustavom stvaram metodu u kojoj se osobni doživljaji, podaci i dizajnerski alati stapaju u novi oblik vizualnog izražavanja – strukturiran, ali fleksibilan i otvoren za interpretaciju.